فاز اول

(جهت تصویب پروپوزال)

دانشجوی گرامی قبل از هر اقدامی جهت تصویب پروپوزال آگاهی از نکات ذیل ضروری است:

- بهترین زمان جهت آغاز موضوع پروپوزال؛ پایان ترم دوم و شروع ترم سوم می باشد.

- جهت اقدام در خصوص تصویب پروپوزال؛ نیاز به ثبت نام و اخذ واحدِدرسیِ پایان نامه نمی باشد.

- جهت سهولت اقدام درتصویب پروپوزال، شایسته است که برای خودیک موضوع مشخص و قطعی انتخاب نمایید.

- دانشجویان پس از گذراندن تمامی دروسِ لازم و مصوب در رشته خود و ورود به ترم چهارم و سپری شدن حداقل 6 ماه از تاریخ تصویب پروپوزال با رعایت کامل سایر مقررات؛ می­توانند از پایان نامه خود دفاع نمایند.لازم است که تمامی نمرات دروس ثبت نهایی شده باشد(امتحانات). بدهی مالی نداشته باشید(امورمالی) ریزنمرات از دانشگاه محل تحصیل کارشناسی به این واحد ارسال شده باشد(تحصیلات تکمیلی)

مراحل مهم گردش کار به منظورتصویب پروپوزال بدین شرح است:

1-مراجعه به سایت: آئین نامه های آموزشی و پژوهشی و دانلود فرمهای مورد نیاز کارشناسی ارشد. درحال حاضر به پوشه شماره 1 نیاز دارید. دراین پوشه دو فایل word  قرار داده شده است که یکی فرم پروپوزال و دیگری فرم الف می باشد. فایل هارا دانلود کنید.

2-  با مراجعه به اساتید علمی و فعال، سایت سازمانها و شرکتها و اخذ ایده و چهارچوب فکری، می توانید موضوعی که به آن علاقمندید را انتخاب نمائید. به جهت اینکه بررسی کنید که آیا موضوع انتخابی شما تکراری است یا خیر، می­توانید با جستجو در نرم افزار کتابخانه دانشکده یا در پایگاه اطلاعاتی سایت ایرانداک؛ یا کتابخانه ملی ،کلید واژه­های موضوع خود را وارد کرده و نتیجه را مشاهده فرمائید. پس از اینکه مطمئن شدید که موضوع شما تکراری نیست؛ می توانید کار خود را با راهنمایی اساتید شروع نمائید.

3- در مورد ظرفیت اساتید لازم به ذکر است که بهتر است از رهنمودهای اساتیدی برخوردار شوید که دارای ظرفیت خالی میباشند تا بتوانید به موقع دفاع نمائید.

4- درنهایت با همکاری یک نفر استاد راهنما فرم پروپوزال را تایپ (باقلم نازنین، یاقوت و...)و تکمیل کرده؛ شیرازه زده و امضاء استاد راهنما را در محل تعیین شده در پروپوزال گرفته و آنرا جهت طرح در جلسات شورای تخصصی گروه، به دفترگروه تخصصی خود تحویل دهید. حتما یک نسخه از فایل آن برای خود نگهداری نمائید. 

5- در مورد جلسات تصویب پروپوزال لازم به ذکر است که این جلسات در گروه و طی زمانهای تعیین شده توسط گروه انجام می پذیرد.

6-درنهایت زمانی که پروپوزال شما در جلسه به تصویب رسید، نهایتا تا یک هفته بعدنسبت به تکمیل و اخذ امضاء های فرم الف خود اقدام نمائید و همزمان سی دی فایل پروپوزال2003 – 2007  word  وکد ایرانداک و برگ انتخاب واحد خود را تحویل دفتر پژوهشی دهید.. آن عده از دانشجویانی که اساتید خود را از خارج از دانشکده معماری و شهرسازی انتخاب می کنند می بایست مدارک مورد نیاز )آخرین حکم آخرین مدرک تحصیلی کپی کارت ملی رزومه پژوهشی در یک صفحه) رابه صورت اسکن شده با حجم کمتر از 100کیلوبایت روی CD بعد از تصویب پروپوزال تحویل دفتر پژوهشی نمایند تا اقدامات اداری لازم صورت گیرد.

7-           درصورتی که پروپوزال شما درجلسه، با اصلاحات پذیرفته شد، یا کلا رد شد؛ با همکاری استاد راهنما، اصلاحات را اعمال کرده، دوباره یک نسخه نهایی شده از پروپوزال را پرینت گرفته؛ با امضاء استاد راهنما به دفتر گروه خود مراجعه می­کنید. تائید مدیریت محترم گروه را نیز اخذ می­کنید. درنهایت بابت فرم الف  طبق بند 6 فوق عمل می نمایید.

8-   پس از تصویب پروپوزال، فایلwordوPDFاز آن تهیه کرده به سایت ایرانداک مراجعه فرمائید http://thesis.irandoc.ac.ir و پروپوزال خود را ثبت نمایید.کد رهگیری که به آدرس ایمیل شما ارسال می شود باعدد1 شروع می­شود. این کاربدین علت است که دانشجوی دیگری موضوع شما را انتخاب ننماید.

9-بعد از گذشت شش ماه، پیگیری نمائید درصورتی که هیچ مشکل آموزشی و پژوهشی ندارید و آماده دفاع می باشید؛ از استادان خود بخواهید شما را به دفتر پژوهشی معرفی نمایند. بدین معنی که فرم تائید رساله خود را تحویل دفتر پژوهشی می دهید تا اقدامات اداری لازم صورت گیرد.

 

 

فاز دوم  

(فرایند دفاع)

1-  دفاع از پایان نامه منوط به اخذ واحد پایان نامه در ترم چهارم می باشد. می بایست تمامی نمرات دروس ثبت نهایی شده باشد.ریزنمرات به دانشکده ارسال شده باشد. نگارش تمامی فصول به اتمام رسیده باشد. بدهی مالی نداشته باشد.

2-  زمانی که حداقل 6 ماه از تاریخ تصویب پروپوزال گذشت، فرم تائید رساله تکمیل شده را جهت انجام امور اداری  به دفتر پژوهشی تحویل دهید.

3-  پس از اخذ کد شناسایی و تکمیل و تحویل فرم مجوز دفاع نسبت به تعیین ­استاد داوراقدام خواهد شد. داور از سوی مدیران گروهها تعیین خواهد گردید. هر داور جهت مطالعه پایان نامه شما حداقل به یک هفته زمان نیاز دارد.

4-  متعاقب آن تعیین زمان دقیق جلسه دفاعیه با هماهنگی استادان راهنما، مشاور و داور. از روز شنبه لغایت چهارشنبه از 8 صبح الی 15 عصر. دقت نمائید که هرگونه تغییر در اساتید ؛ برنامه زمانبدی دفاع، تغییر عنوان در پایان نامه را در اسرع وقت به دفتر پژوهشی اعلام نمائید.

5-  ارائه فرمهای تکمیل شده مورد نیاز جهت روز دفاع که در سایت دانشکده در آئین نامه های آموزشی و پژوهشی، فایل های مورد نیاز کارشناسی ارشد، پوشه شماره 2، تعبیه شده است. همچنین توجیه درخصوص نحوه برپایی جلسه دفاع از سوی دفتر پژوهش دانشکده.این فرمها سه روز کاری قبل از دفاع باید به دفتر پژوهشی تحویل گردد.

6-    برپایی جلسه دفاعیه و عودت هر سه پوشه بعد از خاتمه جلسه دفاع. حضور هرسه استاد در جلسه دفاع الزامی است.

          فاز سوم          (بعد از دفاع)

1-   مراجعه به سایت ایرانداک و ثبت پایان نامه و دریافت کدرهگیری که با عدد 2 شروع می شود. این کد را زمانی که سی دی  خود را به دفتر پژوهشی می آورید، همراه داشته باشید.

1-    ارائه دو حلقه  CD  فایلpdf   و word  و فرم ب، جهت دانشکده (راهنمای تهیه سی دی  پایان نامه در پوشه شماره 3 فایل های مورد نیاز کارشناسی ارشد ارائه شده است.)

2-  ارائه دو حلقه سی دی به امور پژوهشی جهت انجام مراحل تسویه حساب؛ به انضمام ارائه کدرهگیری-. بر اساس راهنمای تهیه CD  مراجعه فرمائید.

3-  سی دی های تهیه شده حتما باید دارای لیبل مشخصات به صورت چاپی باشند.

 

نکته مهم : این راهنما (این دو برگ) و برخی از فایل های موجود درسایت حداقل ماهی یکبار به روز خواهدشد. بنابراین بطور دائم با مراجعه به سایت دانشکده ، فایلهای دانلود شده جدید را جایگزین فایل های قدیمی تر نمائید. همیشه اطلاعیه های نصب شده درتابلواعلانات، داخل دفتر پژوهشی را نیزمطالعه فرمائید؛ تا از روند امور آگاه شده و از سایرین عقب نمانید.

    تلفن دفتر پژوهش دانشکده   :     44600145

 

دانلود فرم های فاز اول (تصویب پروپوزال)        

 دانلود فرم های فاز دوم (فرایند دفاع)                          

 

 دانلود فرم های فاز سوم (بعد از دفاع)